dinsdag 7 juli 2015

Punten bijhouden via een app!

Punten tellen in een boekje is niks voor mij, dat is op allerlei manieren onhandig. Immers steeds boekje meenemen, punten opzoeken, etc. Wat ik wel altijd bij me heb (en zelfs mee slaap) is mijn telefoon, dus op zoek naar een goede app.

Veeleisend als ik ben had toch enkele wensen. Ik zocht iets om zelf een database op te bouwen van producten met de bijbehorende punten en per dag bij te houden hoeveel punten ik gebruik. Tevens iets dat automatisch de punten aanpast als mijn gewicht veranderd. Tijdje gezocht naar een goede app en gevonden: Ultimate value dairy!



Dairy

Dit is je dagelijkse dagboek, per groep bijhouden hoeveel je hebt gegeten. Bovenin staat het aantal 'verbruikte' punten en punten die je nog over hebt vandaag en de rest van de week. Tevens de activity punten (sportpunten) die je hebt verdiend. Bij de instellingen kan je aangeven of je eerst je weektotaal of eerst je activity punten wilt gebruiken.

De nulpunten producten (toegevoegd vanuit de database) zijn in het groen weergegeven.

Erg fijn is dat ook het aantal grammen van je portie erbij staan en dat die heel makkelijk aangepast kunnen worden.







Calculator

Met de calculator kan je de punten uitrekenen met behulp van de voedingswaarde op de verpakking of van internet. Erg handig is de mogelijkheid om aan te geven op welke hoeveelheid de voedingswaarde geldt en hoeveel je ervan neemt. De berekende punten kunnen gelijk worden toegevoegd aan je Dairy en aan je favorieten database

Hier kan je ook de punten voor Alcohol en Activiteiten uitrekenen. Vul het aantal minuten in en de intensiteit en je punten worden berekent aan de hand van je huidige gewicht. Deze kan meteen aan je dairy worden toegevoegd.













Database

Tevens aanwezig is een enorme database van producten. Dit zijn wel voornamelijk Engelse producten, hierdoor maak ik er niet zo heel veel gebruik van en gebruik voornamelijk de Favorieten database. Naast algemene producten staan er ook veel restaurant of keten specifieke dingen in. Denk bijvoorbeeld aan producten van McDonald's, Ikea, Starbucks, etc.











Progress

Natuurlijk is er ook de mogelijkheid om je resultaten bij te houden. Inclusief grafieken en statistieken. Naast je gewicht kan je hier ook de cm's bijhouden





















More

Bij More kunnen instellingen worden ingesteld en een back-up gemaakt. Back-up kan handmatig (gratis) of tegen een kleine vergoeding (€ 6,39 per jaar) automatisch in de cloud

















Het is een betaalde app, maar die paar euro heb ik er met liefde (eenmalig!) voor neergelegd (en is een stuk goedkoper dan de online mogelijkheid van WW)

onappstoreAndroid app on Google Play

4 opmerkingen: